Låånga dagar.

Det blir långa dagar när dom börjar halv sju på morgonen...när man är ledig alltså.
Fisen sover ju i stor tjejsäng nu. Hon är så duktig! Hon kliver upp en gång efter att jag lagt henne, men det är nog bara för att hon kan och inte för att hon inte vill sova. Det är nog som syrran sa. Hon håller säkert på att somna så då kliver hon upp för att inte slockna.
Hur som helst så hörde jag henne ropa i morse. Jag kollade på klockan och såg att den var tidigt. Så jag tvärsomnade om direkt. Vaknar, vad som bara kan vara någon minut senare av några rejäla men små knackningar från fisens rum. Knack knack knack. "hajej! hajej!" (vad nu det betyder).
Hon når ju inte upp att öppna sin egen dörr så hon knackade när hon ville ut! Så jävla gulligt.

Vi hann cykla en sväng på morgonen med Himla och städa undan lite och allt innan klockan var halv tio. Sen kom Thomas och umgicks med oss. Min nya TV kom idag så nu tittar jag på 42" igen.
Sen åkte vi på dollar. Lite av mitt och fisens fredagsnöje. Hon älskar att springa omkring där och.....ja, riva i saker. (jag städar efter oss).
Sen så blev hon grinig och hängig. Jag misstänkte feber och mycket riktigt. Feber. Så resten av helgen blir lugn. Sömn och inget röj!
Vi ska ta oss ut till Herrö imorgon och hälsa på Fannys farmor. Hon och John kom upp idag för imorgon är det kusinträff där. Hoppas på uppehåll så man kan vara ute.

Jag har redan, efter sex ensamma dagar insett att jag inte är skapt för att vara ensam. Inte skapt för det en sekund alltså! Jag har sååååå tråååkigt när jag är själv hemma.
Därför tänker jag gå och lägga mig innan klockan tio idag. I fall fisen gör morgon tidigt imorgon oxå.
Thomas var hit idag och vi pratade om det nya läget och om hur och varför det blev som det blev. Känns jävligt bra att prata om det ännu en gång idag. Jag har varit deppig några kvällar nu, men redan nu på en gång så känns det som om jag blev av med hundra kilo från axlarna (tyvärr inte bokstavligt). Det är nytt läge, men det är ett bra läge!

Nu sängen!

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är bra att Du & Thomas kan och vill diskutera situationen, de betyder ju att du kan få slippa må dåligt.. Eller ja du kan liksom lägga de här bakom dig, sakta och säkert.

För precist som du skriver. "Nytt läge, men bra läge!"

2012-05-28 @ 09:50:12
URL: http://jumpshigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0