Soft helg!

Satan vilken soft helg vi hade i helgen!
Lördag söndag, halva måndag och tisdag. Vi bara va. Tog dagen som den kom och njöt av govädret.
Vi åkte till Glissjöberg och gick skogspromenad med hundarna hela familjen. Tog pizza lunch på knuten och hände med Sara, Ante och Axel i solskenet.
Blev dock lite överdos med solsken i tisdags då jag idag torsdag, fortfarande lyser röd.
Men det gör inget. Vårens första bränna ska synas och kännas rejält.
Cattis påpekade efter att jag skickat en bild på min linnebränna att jag borde lära mig att ta på mig en tubtopp om jag ska sola så hårt, så jag blir jämnt illröd. Nja, det har blivit lite av en grej nu att man har knivskarpa ränder av rejält breda axelband från linnet.
Mitt i sommaren är jag mer noga, för då blir jag i regel brun istället för illröd. Även om jag brukar bli röd även då. Men nu. Det här hinner ju gå bort. Brännan rinner väl iväg med SNÖHELVETET som ska komma imorgon och på lördag! Värdelöst.
Men lite tur samtidigt, för eftersom vi bara softade i helgen som var så är huset rejält eftersatt om vi säger så... Det blir lite av en städhelg, men paus för något roligt för fisen.
Badhuset kanske. Vi får se.

Idag har jag haft en vansinnigt produktiv dag på jobbet och det känns nu när klockan börjar närma sig hemgång. Huvudet är tömt på allt och ögonen svider. (kanske mest för att dom är inflammerade..)
Imorgon kommer jag tillbringa dagen i bilen som det ser ut. Några vägar torkade upp så jag ska kolla så allt är grett för att sätta igång till veckan. Och det är nere runt Los, så ja, en dag i bilen.
Vart kan man äta lunch i Los måntro?

Nu, ringa det sista sen hem.

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0