Ny energi.

Ny vecka igen och den här veckan ska INTE bli som den förra. Den var hemsk.
Jag stressade som en idiot och hade dåligt samvete rent allmänt. Det hjälpte mig inte ett skit när det kom till att försöka lugna ner mig.
Det är mycket som händer och måste hända på jobbet samtidigt som man har fisen på dagis, mat som ska lagas, och saker som ska göras.
JAg vet att att jag är långt ifrån unik som bor själv med barn, men jag är helt enkelt inte van situationen än bara. Men nu idag känns det mycket bättre, och så ska det förbli hade jag tänkt.

I fredags var jag ner till Rättvik och hämtade min nya bil. Att det kan vara så otroligt roligt med nya saker. Den är iaf jättefin och riktigt härlig att köra. Ångrar mig dock en aning att jag inte valde automat. Det är ett jävla växlande hela tiden, och man kan inte sitta och äta en korv med bröd inne i sveg när man kör automat, just för att man måste växla... Minus för det.

I lördagskväll var fisen hos Thomas så då passade jag och systrarna på att ha lite tjejhäng hos Anna till kl ett på natten. Inte så farligt länge alls egentligen, men så här i efterhand så vet jag ju att jag helst skulle varit hemma och lagt mig halv tio senast för att blir aningen piggare än vad jag är. Men det är svårt att passa på en syskonkväll faktiskt.

Ikväll ska  jag hämta ett litet pyssla projekt. Ett skrivbord. Det är i trä, men slitet så det ska jag börja putsa på och göra riktigt fint för att ställa in i datorrummet som numer är helt tomt sen Thomas flyttade. Det är inte optimalt att ha räkningarna i en hög på golvet..

Sen sitter jag och kollar yr.no med jämna mellanrum. Bara väntar på att det ska stå 24 grader varmt och sol. Det ser ut att kunna bli en fin helg iaf. Hyfsad. Eller vad som helst är bättre än pågående väder fatkiskt. Sjukt deprimerande.

Nu, tokryck på jobbet!!! Idag ska jag få massor gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0