Long time no see.

Nu var det ett tag sen jag skrev igen.
Tiden springer iväg och det händer mycket i livet just nu.. Och inte bara roliga saker tyvärr.
Men vissa saker måste ske och då får man ta det!
Hur som haver så har jag inte haft en plan på att uppdatera någon blogg, men jag tänkte slänga in ett inlägg nu då.

Jag sitter på jobbet och håller på att ta in offerter på bilar. Jag ska eventuellt skaffa mig en förmånsbil.
Och det är inte bara ska jag säga. Bestämma vad man vill ha för bil, hur stor motor, växellåda, hur mycket drar den, extra utrustning osv. Lätt. Nej inte för mig som kan ett skit om bilar. Jag pratade med en försäljare nyss och han tyckte det var jättelätt. Han säger vad jag ska ha och jag håller med och tackar ja. =)
Nja, jag vet inte ja. Ska nog jämföras och grejas lite först.
Men håller min privata kalkyl och jag får en språnkans ny bil blir man ju jätteglad. =)
Kalkylen är ju givetvis tight, men det har den ju alltid varit. Vet liksom inte vad man kan dra ner på hemma heller mer än mat och små iknköp. Och dom existerar ju knappt iaf. Just för att jag inte har råd.
Man kan ju inte gärna dra ner på värmen. Den kostnaden har man ju bara, även om vi stänger av fjärrvärmen under sommaren. El, likaså. Sophämtning och allt annat skit som är.
Det är inte bara att leva inte. =)
Men det löser sig! Det är lite av min filosofi just nu. Allt ordnar sig tillslut. Det gör det jämt.
Bara kalkylen håller... Ska sätta en hundring i veckan på spel av något slag nu framöver tror jag. Någon gång borde väl turen slå ner även hos mig, eller?
Bara ett par miljoner liksom. =)

Snart är det Maj oxå.. Sen sommar. Och i och med den här sommaren ska jag ha min första riktiga betalda semester här i livet!! Stort!
Tre veckor hann jag skrapa ihop sen i augusti. Eller 19 dagar, men jag ska ha några dagar till älgjakten oxå.
Nästa sommar har jag 6 veckors semester att ta ut... 6 veckor!!! Lyx!
Vad jag ska göra på semestern är en helt annan femma. Inte en plan än så länge. Försöka se till att ha semester iaf. Inte boka upp varje dag med massa saker att göra. Utan se till att hitta på roliga saker med fisen. Bada, sola och leka i massor.
Hon är ju helt vild och galen nu ungen så hon måste...rastas rejält varje dag typ.
Vild galen och helt utan fungerande öron...
Go ungen min!

På jobbet går det fint för er som undrar. =)
Det rullar på bra tycker jag och jag börjar bli riktigt varm i kläderna. Lite virke kommer jag sagt över.
Imorgon ska jag göra en riktig rajd och boka kundbesök hela dagen hade jag tänkt.
Och nu börjar ju vädret blir riktigt trevligt så dagarna ute blir bara bättre och bättre. Nu på fredag till exempel såg det ju ut att bli grymt väder så då tänkte jag se till att vara ute HELA dagen och taxera. =) Avis?

Billy växer och blir stor. Han är en helt underbar hund! Lugn och snäll. Sköter sig inne och ute på alla vis.
Han är med mig på jobbet och verkar trivas med det hur bra som helst.
Nu ska jag ta eftermiddagspinken med dom och sen göra ett ryck till innan det blir kväll för den här dagen.

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt att läsa på din blogg igen.. =) Bra att du ser positivt i allt, det måste jag också göra. Får gärna lägga ut eller skicka en bild på Billy, vill se hur fort han växer! KRAM

2012-04-27 @ 14:52:22
URL: http://cattishjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0