Kaos!

Vilken dag! Startade med kaos, och nu är det lugnt....men det räcker med ett samtal så är det kaos igen.
Det gäller att inte ta med sig jobbet hem om man säger så.

Igår satt jag och kollade lite på staket och färg till huset. Vi har tre, eventuellt fyra projekt vi SKA göra i sommar.
Sätta staket runt hela tomten så inte vem som helst kan komma och sätta sig och ta sig en fika på våran gräsmatta. (lite den känslan som är nu). Huset ska målas om så det blir riktigt riktigt fint! Kulör, hemlig än så länge. Vi skulle ha bytt garageport och gjort en veranda på baksidan så man kan använda altandörren som faktiskt är där.
Som vanligt sitter det ju i pengarna när man ska göra sånt här. Men jag tror inte det ska bli så jävla dyrt faktiskt. Och jag vet att det i regel bllir dyrare än vad man tänkt sig, men den lilla extrabiten är med tagen i beräkningarna. Så...vi får se. Fint kommer det bli iaf.
Och en sandlåda ska jag köpa till fisen! Det är nästan det viktigaste.

Billy har andra dagen på jobbet idag och han sköter sig fint. Lugn och tyst på kontoret och tyst och stilla i bilen.
Kopplet är dock ingen höjdare än. Men vi har bara gått tre korta promenader än. Och han är ju liten så det kommer. Det är bara det att jag har bråttom och vill att man ska kunna ut och cykla med honom imorgon typ. Han ska älska att cykla. Inte som Himla som hatar allt jag gör med henne tills hon får göra som hon vill...

Påskvecka är det oxå. Och vi har inte en plan! Inte en enda faktiskt. Cattis är ju hemma men åker ju tillbaka till norge innan påsk typ. På långfredagen...väldigt tråkigt. Men sen, då kommer hon för gott! Typ.

Dom bröt strömmen i huset nyss och datorn har inte återhämtat sig riktigt än... Vet inte vad det är för tok nu. Gillar inte att stängas av helt plötsligt kanske.
Jag hann dock spara det jag höll på med som tur var.

Bilen är på mekonomen nu... Nya stötdämpare fram. Kul.
Fy fan för att äga bil. Det är det enda ting jag kan komma på att äga som BARA kostar, BARA kostar!
Men mekonomen är bra och det bliev typ 2000kr billigare där än på en Huyndai verkstad. Man får glädjas åt det lilla. =)

Nu ska jag maila och ringa det sista och hoppas att kaoset håller sig borta tills imorgon iaf.

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0